Reis Forum .nl

Brazilië Reis Forum .nl

tibau du sol
Door:
elsa
- Lid

Datum:
22-12-2009 17:43:17
dag allemaal,

ik ben van plan om in juni 2010 naar tibau du sol te gaan. weet iemand iets over die plaats, of weet iemand iets over die streek, wat niet op internet te vinden is, maar wat ik toch vooral moet doen??
Door:
El Gato
- Lid

Datum:
22-12-2009 19:21:09
Best wel maar zodra ik dat hier vermeld kan iedereen het vinden en voldoet het niet meer aan jou voorwaarden.
Door:
elsa
- Lid

Datum:
22-12-2009 19:27:11
heel grappig.

Door:
Raymo
- Lid

Datum:
22-12-2009 21:05:27
Ik ben er twee weken geleden geweest. Ons doel was vooral luieren en paardrijden en dat doel is goed behaald. Pipa, het naburig dorpje, is erg toeristisch, zijn veel restaurantjes te vinden en alle andere winkeltjes die je in plaatjes tegenkomt waar veel toeristen komen.
Verder kan je er kitesurfen, boottripjes maken, dolfijnen zien zwemmen (zeggen ze), buggy tours doen....
Wat wil je precies weten?
Door:
elsa
- Lid

Datum:
22-12-2009 21:28:46
misschien zijn jullie (?) dan ook wel in bungalows marinas geweest, want dat heb ik nml op het oog, met name vanwege die ranch die de eigenaar heeft, en omdat ik hier in nederland ook paardrij.

en wat ik wil weten? wat echt de moeite waard is om te zien (amazone?) en redelijk te bereiden is. waar ik rekening mee moet houden, of waar ik tegen aan kan lopen.

dat soort dingen.

in ieder geval bedankt voor je reactie.

Door:
Hazel
- Lid

Datum:
22-12-2009 21:53:27
Wat El Gato zegt is niet zo raar.
Waarom wil je naar een plaats gaan waar je helemaal niks van weet en totaal niet weet wat je er moet doen.

Weet je trouwens wat de trekpleister van Pipa is?
Door:
El Gato
- Lid

Datum:
22-12-2009 23:40:48
Quote:
en wat ik wil weten? wat echt de moeite waard is om te zien (amazone?) en redelijk te bereiden is.

Redelijk te berijden van Pipa naar Manaus is ongeveer 6000 km. Waar kom je ongeveer uit als je van Urecht 6000 km in oosterlijke of zuidelijke richting gaat.

De eigenaar van Marinas is een sympatieke man op een goede manier met zijn paarden om gaat. Dus als amazone zal zijn ranch je wel bevallen.

Huur voor een paar dagen een auto en koop een goede kaart van de omgeving en ga leuk dorpjes, steden en het platte land ontdekken. Het niet toeristisch Brazilie.
Door:
Hazel
- Lid

Datum:
23-12-2009 00:01:36
Huh 6000 km? da's Maasticht-Barcelona en dat 6 maal. Voor een Braziliaan bem ali
Quote:
Door:
El Gato
- Lid

Datum:
23-12-2009 00:40:18
Quote:
dolfijnen zien zwemmen (zeggen ze),

Waar, ik heb bij praia da madeira (tussen Pipa en Tibeau) 2x dolfijnen in de golven tot vlak aan het strand aan het spelen zijn. Ze storen zich totaal niet aan zwemmers in de buurt. De dolfijnentocht kun je ook doen. Meer als 50% wordt door de aparte golfslag voor de kust zeeziek. Vraag bij de receptie van het hotel waarneer het eb is en loop langs het strand van Pipa naar Tibeau en ga met het dolfijnenbusje weer terug naar je hotel.
Door:
Raymo
- Lid

Datum:
23-12-2009 04:49:45
Wij hebben ook paardgereden bij Rogerio, een uiterst vriendelijke en gastvrije man. Wij hebben alleen een keer gegeten in zijn hotel, ziet er netjes uit. Maar het kan zeker goedkoper....
De paarden zijn te gek, vooral de extra gang die ze beheersen. Wij hebben bijna dagelijks gereden (de 1 1/2 en de 4 uur tochten) en mochten ook nog kennis maken met de paarden op zijn andere ranch. Als je er met volle maan bent, dan kan je ook met die rit meegaan, schijnt fantastisch te zijn. Zeker een aanrader als je van paardrijden houdt!

Een dag Natal is ook wel aan te raden. Waar hou je van, de toeristen dingen of echt de Braziliaanse kant? (heb mensen ontmoet die niet weg durfden te gaan van Pipa, vanwege de verhalen die ze gehoord hadden over Brazilië, tja dan moet je alleen de toeristische dingen doen).

Door:
Raymo
- Lid

Datum:
23-12-2009 04:59:39
ps Je hoeft dus zeker niet perse in Marinas te logeren als je wilt paardrijden. Als je een willekeurige taxichauffeur vraagt naar Haras agua boa, dan brengt hij jou daar. Je kan er elke dag terecht, zonder afspraak!

De restaurantjes in Pipa vond ik tegenvallen en duur (voor Braziliê. Op strand in Tibau heb ik lekker en goedkoop, blijf een Hollander , gegeten. Op het strand in Sibauma schijn je ook goed te kunnen eten.

@ El Gato: na een hele middag zeeturen op Madeira heb ik geen dolfijn gezien. Maar dat zal misschien aan het middaguur (ben nooit zo vroeg) gelegen hebben. Heb inderdaad van meer mensen gehoord dat zij ze gezien hebben.
Wij gaan zeker nog een keer terug, dus dan kan ik altijd mijn wekker nog zetten.
Maar eerst een bezoek aan Rio, de volgende keer. Manlief is uitgenodigd om daar drie maanden te werken deze keer. En natuurlijk moet ik hem daar ophalen....stel je voor dat hij de weg naar huis niet meer kan vinden
Door:
elsa
- Lid

Datum:
23-12-2009 08:43:06
Hazel,

ik ga volgend jaar juni pas, en dat wat ik nog niet weet hoop ik hier te ontdekken.

Bovendien (el gato) was ik niet van plan om 6000 km te gaan rijden. of vliegen. bedankt voor je andere tips.

En hazel, ik weet inmiddels dat pipa vlakbij tibau ligt, toeristischer is en dat er makkelijk te komen is met een bus.

raymo,
bedankt voor je reacties. Ik hou een beetje van toeristen dingen en de echt braziliaanse kant. dat laatste trekt me overigens meer aan. dat paardrijden lijkt me echt geweldig daar, dus dat ga ik zeker doen, en als ik de mogelijkheid heb, dan ook nog bij volle maan.

Bang uit gevallen ben ik niet echt, want ik reis voornamelijk alleen, afgelopen zomer in mexico (durgsoorlogen) geweest (gezwommen met walvishaaien), en net terug uit bali (aanslagen), en ik leef nog steeds.

dus wanneer er nog meer mensen zijn met suggesties, dan graag!! ik heb nog maar een half jaartje voor goede tips nml.

Reactie plaatsen

Het is niet mogelijk voor niet geregistreerde leden om een nieuw onderwerp te maken op dit forum. U kunt in het linker menu inloggen of u kunt zich gratis registreren en daarna direct berichten plaatsen.

ReisForum RSS Feed ReisForum RSS Feed